.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آيين گراميداشت سيروس قايقران با حضور استاندار

آيين گراميداشت ياد و خاطره زنده ياد سيروس قايقران بازيكن محبوب تيم فوتبال ملوان بندرانزلي و كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران روز جمعه در بندرانزلي برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين آيين استاندار گيلان گفت : هميشه از كساني تقدير مي شود كه تنها متعلق به شهر و خانواده خود نباشند بلكه متعلق به همه مردم باشند.

" روح الله قهرماني " اظهار داشت: برخي افراد بيشتر از زمان و مكان خودشان اوج مي‌گيرند و همه مردم با هر خصوصيت و فرقه سعي مي‌كنند خود را به اين افراد نزديك ببينند.

وي افزود: قايقران از يك شهر كوچك و بدون امكانات خود را با بزرگان فوتبال همطراز كرد و با افتخار آفريني در تيم ملي راه را براي ديگر جوانان اين مرز و بوم باز كرد.

در اين آيين جمعي از مسوولان استان گيلان و شهرستان بندرانزلي ، احمد رضا عابدزاده ، كادر فني تيم ملوان ، اعضاي باشگاه و بازيكنان تيم ملوان، فردين معصومي قهرمان كشتي جهان، غفور جهاني، نادر دست نشان سرمربي تيم پگاه، جاويد جهانگيري و جمعي از دوستداران اين بازيكن بزرگ حضور داشتند.

سيروس قايقران در اول اسفند سال ‪ ۱۳۴۰‬در بندر انزلي متولد شد و از كودكي فوتبال را در كوچه‌هاي خاكي كلوير انزلي شروع كرد.

او اولين بازيكن يك تيم شهرستاني بود كه به كاپيتاني تيم ملي ايران رسيد .

قايقران در ‪ ۴۳‬بازي تيم ملي حضور داشت و در ‪ ۲۱‬بازي به عنوان كاپيتان ، تيم ملي ايران را همراهي كرد و در مدت حضورش در تيم ملي ايران توانست ‪ ۱۴‬گل را به ثمر برساند.

اولين بازي ملي زنده‌ياد قايقران در ‪ ۳۰‬دي ماه سال ‪ ۶۳‬در مقابل يوگسلاوي و آخرين بازي ملي وي در ‪ ۲۶‬فروردين سال ‪ ۷۲‬مقابل بوسني بود.

از افتخارات دوران فعاليت او مي‌توان به قهرماني تيم ملوان بندرانزلي در جام حذفي،مقام سومي در جام ملت‌هاي آسياو قهرماني بازي‌هاي آسيايي پكن در سال ‪ ۱۹۹۹‬اشاره كرد.

زيباترين گل زده سيروس قايقران در بازي‌هاي ملي به تيمي از آلمان شرقي و بهترين گل زده او براي تيم ملي به كره جنوبي در سال ‪ ۱۹۹۰‬است.

سيروس قايقران عضو باشگاه‌هاي ملوان و استقلال بندرانزلي، الاتحاد قطر و كشاورز تهران بود.

غروب غم‌انگيز زندگي سيروس قايقران به همراه پسرش در ‪ ۱۸‬فروردين ماه سال ‪ ۷۷‬بر اثر سانحه رانندگي به وقوع پيوست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.